Priroda Novosti

Nedavno smo potvrdili da se satelitski odašiljač koji se nalazio na Zlatanu, bjeloglavom supu kojeg smo krajem prošle godine pustili u prirodu, ne miče s jedne točke. To je ukazivalo da je GPS ili otpao sa ptice, ili da je ptica tragično završila. Iz tog razloga uputili smo se na otok Prvić od kuda je GPS još uvijek slao signal.

Krećemo iz uvalice kod rta Stražica te biramo kanjon koji se provlači te postepeno uspinje na prvićku visoravan. Bistar dan već je ujutro nagovijestio da pomno istražimo zelene oaze gdje bi se mogli sakriti od uzavrelog sunca koje se pomalo ali sigurno uzdizalo do svoje najviše dnevne točke, kada više nismo mogli naći tračak hlada niti iza nagomilanih stijena ili kamenih vrhova.

Znali smo da je na zapadnoj strani visoravni, u blizini našeg izgubljenog GPS-a, jedna od rijetkih malih oaza koja bi nam mogla poslužiti da se odmorimo, okrijepimo i sjednemo u hlad.

Potraga za GPS-om

Put pod noge te se za par sto metara nalazimo u blizini signala s GPS-a, međutim, lokacija je ukazivala da potraga neće biti lagana, zbog strmog prilaza, sipara te strmoglavljujućih litica.

Polako (ali sigurno) došli smo do ruba litice, no GPS je ukazivao da je udaljen još dvadesetak metara preko litice. Bez užeta i osiguranja, odlučili smo da dalje, vertikalno, ne idemo.
Traga Zlatanu nije bilo, a znajući da supovi vole provoditi vrijeme i odmarati na rubovima isturenih litica, pretpostavka je da je to Zlatan i radio te kada je poletio, GPS je otpao i krenuo niz liticu, a Zlatan nastavio svoj let u – nama nepoznato. Neka mu je sa srećom!

Potraga za GPS-om
U povratku preko prvićke goleti, neuspješno pokušavajući ne nagaziti na gusti prekrivač kojeg čini smilje i ljekovita kadulja, putem nailazimo na ostatke strvina ovaca koje u slobodnoj ispaši na otoku znaju stradati a pritom i postati prirodna hrana za supove. Ciklus života i smrti, neizbježan.

U podnožju najvišeg prvićkog vrha Šikovca prolazimo uz presušeno korito velike lokve koja nije izdržala ožujsku sušu, a divljim grebenom se vraćamo u uvalu iz koje smo i krenuli, dok nam pogled pada na bašćanski zaljev.

Zahvaljujemo se kolegama iz Vulture Conservation Foundation (Balkan Detox Project) i udruzi BIOM na satelitskom odašiljaču, uz čiju pomoć je bilo moguće pratiti Zlatanove putešestvije. [T.A.]